page contents
يكشنبه, ۰۲.۰۷.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

2612امروزmod_vvisit_counter
2919دیروزmod_vvisit_counter
2612این هفتهmod_vvisit_counter
18899هفته گذشتهmod_vvisit_counter
65875این ماهmod_vvisit_counter
126617ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5614460کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 97 مهمان, 2 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.225.41.203
 , 
امروز : 02 مهر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest دلایل امتناع برخی سازمانها در برابر واگذاری خدمات به دفاتر
دلایل امتناع برخی سازمانها در برابر واگذاری خدمات به دفاتر PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۶

 

نائب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل امتناع برخی سازمانها در برابر واگذاری خدمات، مسائل اقتصادی است، به طور عامیانه می توان عنوان کرد که آنها می گویند حالا که سفره ای پهن است و از قِبَل چنین خدماتی می توان عایدی اقتصادی داشت چرا ما خودمان به این منبع اقتصادی نرسیم.

 

به  گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (WWW.ICTB.IR) علی رستمیان، در گفت و گو با خبرنگار ما  با اشاره به سیر بررسی موضوع دفاترپیشخوان  گفت:   کوچک کردن دولت روندی است که در همه دنیا در حال اتفاق افتادن است و همه کشورها و جوامعی که راه توسعه را دنبال می کنند در پی  کاهش دخالت دولت در مسائل مختلف و امورجاری مردم هستند.



وی  افزود: اگر دخالت دولت در بسیاری از اموری که امنیت و حاکمیت ما را تهدید نمی کند، کاهش پیدا کند خود به خود فساد دولتی و اداری هم در سیری طبیعی کم خواهد شد.



این نماینده مجلس شورای اسلامی  در ادامه گفت: متاسفانه سیستم اداری ما مریض است و اگر می بینیم  ارباب رجوع در مواجهه با عادی ترین امور اداری خود ناراضی است ، اگربا اشکال مختلف فساد در سیستم اداری مواجهیم، دقیقا یکی از دلایل آن مداخله و حضور بیش از حد دولت و ارگانها در این امور است.


نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مقاومت برخی سازمانها دربرابر واگذاری خدمات خود به دفاترپیشخوان خدمات دولت، توضیح داد: این مقاومت دلایل متعددی می تواند داشته باشد و شاید یکی از دلایل، نگرانی از شفافیت در گردش کارهای سازمانها و نهادهایی است که سالها در سیستمی بسته فعالیت کردند؛ به این معنی که آنها تمایل چندانی برای روشن شدن اموری که آن را مرتبط با خود می دانند ،ندارند و به ویژه از شفافیت در برابر سایر موسسات و بخش خصوصی استقبال نمی کنند.



*مقاومت برخی ارگانها، درآمد دفاتر را به شدت کاهش داده است

رستمیان با اشاره به تاثیر عدم تمایل  سازمانها به واگذاری خدمات  گفت: در نتیجه این بی میلی می بینیم نقش دفاتر پیشخوان دولت در بعضی موضوعات کم رنگ شده است و درآمد زایی این دفاتر در برخی مناطق به قدری کاهش پیدا کرده که حفظ آن صرفه اقتصادی ندارد، لذا هرازچند گاهی می شنویم که یکی از دفاتر به دلیل آنکه هزینه استقرار، آب ،برق ، گاز و نیروی انسانی اش بیشتر از درآمد آن بوده، عطای نگهداری  دفتر را به لقایش بخشیده و آن را تعطیل کرده است.


نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال رسیدن به راهکاری در این زمینه هستیم تا بتوانیم قانون محکمی تصویب کنیم و با سلاح قانون و با توجه به وظیفه نظارتی مجلس به نهادهایی که از واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی  سربازمی زنند فشار بیاوریم .



وی در ادامه گفت: متاسفانه در این زمینه با امتناع نهادهای ذی نفوذی مواجه هستیم  که نمی خواهند برخی امور از انحصار خودشان خارج شود و وقتی از آنها می خواهیم که این خدمات را به بخش دیگری واگذار کنند باز هم به گونه ای دیگر آن را در دست خودشان می گیرند.


انتهای پیام


 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری