page contents
دوشنبه, ۰۸.۰۳.۱۳۹۶

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

پیشخوان خدمات سفر

خرید و رزرو آنلاین بلیط و هتل

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

اوقات شرعی



آمار

732امروزmod_vvisit_counter
3131دیروزmod_vvisit_counter
3863این هفتهmod_vvisit_counter
22761هفته گذشتهmod_vvisit_counter
93526این ماهmod_vvisit_counter
92221ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5192316کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 69 مهمان, 6 ربوت حاضر
آی پی شما :: 107.22.102.16
 , 
امروز : 08 خرداد 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest توجه به کیفی تر کردن ارائه خدمات در دفاتر
توجه به کیفی تر کردن ارائه خدمات در دفاتر PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۱

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در تلاش است تا امور خود را به بخش خصوصی واگذار کند که این موضوع در راستای کوچک سازی دولت و رسیدن به اهداف دولت الکترونیکی است و  این امر تبعات بسیار مثبتی را داشته  و اگر به طور کامل تحقق یابد فواید بسیار زیادی را خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR)   بیژن نوباوه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات دولت گام مهمی بود که تا حد زیادی به موفقیت رسیده است اما طبیعی است چالش ها و مشکلات زیادی در این مسیر وجود دارد که باید مرتفع شود.

 

*توجه به  کیفی تر کردن ارائه خدمات در دفاتر

وی با اشاره به ضرورت توسعه و رشد دفاتر پیشخوان دولت گفت: در این زمینه یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث کیفی تر کردن ارائه خدمات در این دفاتر است چون متاسفانه در برخی دفاتر آنگونه که باید و شاید خدمات با کیفیت ارائه نمی شود و از سویی برخورد مناسبی نیزبا مراجعین صورت نمی گیرد.

 

وی در عین حال بیان کرد: در مراجعاتی که بنده شخصا به دفاتر برای دریافت خدمات داشتم با برخوردهایی مواجه شدم که برایم جالب نبود  چون نوع برخورد با مراجعان یکی از موارد مهمی است که در دفاتر پیشخوان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

*فلسفه وجودی ایجاد دفاتر پیشخوان دولت


نوباوه اظهار کرد: فلسفه وجودی ایجاد دفاترپیشخوان ، کوچک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی بود و این در حالی است که با مراجعه به برخی دفاتر پیشخوان این تصور ایجاد می شود که آن ها نیز دولت کوچک هستند  و بخش خصوصی نیستند.


نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که بیمارستان خصوصی مراجعه می کنیم طبیعتا انتظار برخورد دیگری را داریم تا بیمارستان های دولتی و این امری بدیهی است؛ اما با مراجعه به برخی دفاتر پیشخوان دولت تصور می کنیم به سازمان های دولتی کوچکتر مراجعه کرده ایم.

 


*ضرورت رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات


نوباوه پیشنهاد داد که بهتر است برای  ارائه کیفی ترخدمات وبرخورد مناسب دفاتر  با مراجعه کنندگان، این دفاتر  امتیاز بندی شده و رتبه بندی شوند و بر این اساس به آن ها خدمات بیشتری برای ارائه به مردم داده شود که همین موضوع موجب تشویق دیگر دفاتر نیز می شود تا خدمات بهتر و با کیفیت تری ارائه دهند و درآمد آن ها را نیز افزایش می دهد.

 

وی در ادامه به ذکر مثال دیگری در این زمینه پرداخته و اظهار کرد: اپراتور اول تلفن همراه  تا زمانی که به تنهایی در بازار فعالیت می کرد در مقایسه با امروز به موضوع مشتری مداری توجه نمی کرد ولی زمانی که رقبا وارد بازار شدند به این موضوع تمرکز و توجه بیشتری کرد و هر کدام برای ارائه بهتر خدمات به رقابت پرداختند .

 

*در ساختار و عملکرد دفاتر مشکلات زیادی وجود دارد


به گفته نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ساختار و عملکرد دفاتر مشکلات زیادی وجود دارد که باید مرتفع شود.


اما به گفته برخی مدیران دفاترپیشخوان خدمات دولت ، مردم نگاهی طلبکارانه و از بالا به پایین به کارکنان دفاتر پیشخوان خدمات دولت داشته و برخورد مناسبی ندارند و این در حالی است که اگر مردم برای دریافت  خدماتشان مجبور بودند به سازمان ها و مراکز مربوطه مراجعه کنند و مسیر طولانی طی کرده و در صف های طولانی بایستند آن زمان بود که به جایگاه واقعی دفاتر پی برده و برای فعالان این بخش ارزش و احترام بیشتری قائل بودند ولی در حال حاضر مردم به جایگاه واقعی دفاتر آن چنان که باید و شاید پی نبرده اند که البته این به  همه مراجعه کنندگان مصداق پیدا نمی کند.


انتهای پیام


 

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری