page contents
دوشنبه, ۲۹.۰۸.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

562امروزmod_vvisit_counter
2025دیروزmod_vvisit_counter
2587این هفتهmod_vvisit_counter
17460هفته گذشتهmod_vvisit_counter
45682این ماهmod_vvisit_counter
83556ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5758035کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 63 مهمان حاضر
آی پی شما :: 54.167.253.186
 , 
امروز : 29 آبان 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest ضرورت دوفوریتی شدن طرح یا لایحه مربوط به دفاتر پیشخوان دولت
ضرورت دوفوریتی شدن طرح یا لایحه مربوط به دفاتر پیشخوان دولت PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۶

 

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اولویت هایی که در روزهای پایانی سال در دستور کار مجلس قرار دارد بعید است  تا پایان این ماه و در چند روز باقیمانده سال  طرح یا لایحه مرتبط با دفاتر پیشخوان دولت آماده شود.

 

به  گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات( WWW.ICTB.IR)  قاسم میرزایی نیکو در گفت و گو با خبرنگار ما درباره  مصوبه  اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر آماده شدن طرح یا لایحه ی دیگری درراستای  تدوین یک قانون جامع در خصوص دفاتر پیشخوان  دولت  تا پایان ماه جاری گفت: برای بررسی سریعتر این موضوع و به نتیجه رساندن موضوع دفاتر پیشخوان دولت باید این موضوع و بررسی آن به صورت دوفوریتی مطرح شود.


وی  در عین حال بیان کرد:  با توجه به تعطیل بودن  مجلس تا پایان هفته طبیعی است که در هفته آینده به موضوعات مهم در دست بررسی که همان موضوع بودجه است رسیدگی می شود و فرصتی برای مباحث دیگر باقی نمی ماند.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین عنوان کرداگر موضوع رسیدگی به طرح مربوط به دفاتر پیشخوان دولت به صورت عادی مطرح شود تا موعد مقرر به  نتیجه نمی رسد  اما در صورت دوفوریتی بودن آن نتیجه بخش خواهد بود و اعضای کمیسیون هایی که مسوول این موضوع هستند باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند تا بتوانند تا پایان سال آن را به نتیجه برسانند.


*ریشه یابی عدم واگذاری خدمات برخی سازمان ها به دفاتر پیشخوان

اما مطابق جزء  «2» بند «ج»  ماده 46  قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،  کلیه دستگاههای اجرایی موظفند  تا پایان برنامه کلیه خدمات قابل ارائه در خارج از محیط اداری خود و قابل واگذاری یا برون سپاری را به دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت که توسط بخشهای غیردولتی اعم از خصوصی یا تعاونی ایجاد و مدیریت می‎شود، واگذار کنند؛ میرزایی نیکو درباره عدم واگذاری خدمات برخی سازمان ها به دفاتر پیشخوان علیرغم وجود مصوبه دولتی تاکید کرد: طبیعی است منافع مالی برخی سازمان ها یا مراکز ایجاب می کند که خدمات خود را در زیرمجموعه های مربوط به خود انجام دهند تا اینکه آن ها را به دفاتر پیشخوان ارجاع دهند.


*متاسفانه مصوبه مرتبط با دفاتر پیشخوان ناقص اجرایی شد

وی همچنین اظهار کرد: متاسفانه این مصوبه به صورت ناقص اجرایی شده وبرخی سازمان ها از دادن خدمات خود به دفاتر پیشخوان خدمات دولت امتناع می کنند که باید این موضوع ریشه یابی شده و بیشتر مورد توجه مسوولان مربوطه قرار بگیرد.


میرزایی نیکو ادامه داد: به دلیل فعالیت مراکز مشابه دفاتر پیشخوان که  خدمات تخصصی سازمان های  مربوط به خود را به مردم ارائه  می دهند، مثل پلیس+10 یا دفاتری که توسط شهرداری ها برای ارائه خدماتشان ایجاد شده طبیعی است که دفاتر نیز نمی توانند آن چنان که باید و شاید موفق عمل کنند.


وی گفت: در کنار آن سازمان ها برای ارائه این خدمات بودجه های خاصی را دریافت می کنند که با واگذاری این خدمات بودجه های این سازمان ها نیز کاهش می یابد و این به نفع سازمان دولتی نیست.


این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال عنوان کرد:  قرار بود شرکت پست،سازمان ثبت احوال،مخابرات و یا دیگر مراکز و سازمان ها و نهادها خدمات خود را به این دفاتر ارائه دهند اما شاهدیم که چگونه عمل شده و  دفاتر با چه مشکلات زیادی روبرو هستند.


*ضرورت تمرکز بیشتر نمایندگان مجلس بر موضوع دفاتر

وی بر رسیدگی و تمرکز بیشتر نمایندگان مجلس بر موضوع دفاتر و اجرایی شدن کامل مصوبه دولتی در این زمینه تاکید کرد و افزود: مجموعه مجلس به ویژه کمیسیون های مربوطه و تخصصی در این زمینه باید به این موضوع توجه کنند.


وی با بیان اینکه دلایل زیادی در رابطه با عدم واگذاری خدمات سازمان های دولتی به دفاتر خدمات پیشخوان دولت وجود دارد تصریح کرد:  دفاتر در کنار ارائه خدمات می توانند خدمات مشاوره را انجام دهند و به مردم در انجام کارهایشان در سازمان های دولتی و دریافت مجوز ها یاری رسانند.


اما بدون شک اجرای کامل جزء 2 بند «ج» ماده (46) قانون برنامه پنجم توسعه با توجه به تاسیس هزاران  دفتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها در سراسر کشور و فراهم آوردن بستر مناسب خدمات رسانی به مردم می توانست تا حدود زیادی از گسترش برخی مشکلات و معضلات مثل مشکلات زیست محیطی بویژه آلودگی هوا، صرف وقت و هزینه های دیگر  که  بر هیچ کس پوشیده نیست،  جلوگیری کند.

انتهای پیام

 

تبلیغات

رزرواسیون دور برد آژانس جهان گشت سیرنگ

پیشخوان خدمات سفر و گردشگری

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری