page contents
دوشنبه, ۲۹.۰۸.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

582امروزmod_vvisit_counter
2025دیروزmod_vvisit_counter
2607این هفتهmod_vvisit_counter
17460هفته گذشتهmod_vvisit_counter
45702این ماهmod_vvisit_counter
83556ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5758055کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 65 مهمان, 1 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.167.253.186
 , 
امروز : 29 آبان 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest تبصره وبیانیه چاره کار دفاتر پیشخوان دولت نیست
تبصره وبیانیه چاره کار دفاتر پیشخوان دولت نیست PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۹

Image result for ‫دفترپیشخوان خدمات‬‎

 

مدیریکی از دفاترپیشخوان خدمات دولت تاکید کرد: معرفی وزارت ارتباطات به عنوان متولی دفاتر پیشخوان دولت به شرطی می تواند تاثیر گذار باشد که باعث کناره گیری دیگر سازمان ها و ارگان های دولتی از بحث دفاتر پیشخوان نشود.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (WWW.ICTB.IR) عبداله سلیمانی شاد در گفت و گو با خبرنگار ما  با بیان اینکه برای دفاتر پیشخوان دولت مهمتر از نام متولی ،برنامه ها و کارهایی است که قرار است انجام دهند، گفت: این موضوع که بخش زیادی از خدمات دفاتر پیشخوان مرتبط با وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات است،غیر قابل انکار است اما در عین حال  خدمات مهمی هم به دفاتر واگذار شده است که  در ارتباط با سایر وزارت خانه ها و سازمان های دولتی است لذا  اگر انتخاب وزارت ارتباطات به عنوان متولی دفاتر پیشخوان باعث شود که دیگر ارگان ها از خود سلب مسئولیت کنند و پیشرفت و توسعه دفاتر پیشخوان را خارج از حوزه کاری خود بدانند، کاری از پیش نخواهد رفت.



*برای گرفتن بیمه سلامت ما را سر می دوانند


وی اظهار کرد: ما اکنون حدود 20کیلومتر با تربت حیدریه فاصله داریم و دفترمان نیز در مسیر دسترسی 30 تا 40 هزار نفر قرار دارد اما با وجودیکه ضرورت صدور کارت بیمه سلامت در دفتر ما کاملا احساس می شود همچنان مدت هاست که مارا سر می دوانند و با بهانه ها ی مختلف  آن را به تاخیر انداخته اند.


وی ادامه داد:  درباره ثبت احوال هم اوضاع به همین منوال است و مرتب به ما می گویند جای شما مناسب نیست در حالیکه ما در مسیر تردد  چندین هزار نفر قرار گرفته ایم.



سلیمانی شاد در عین حال بیان کرد: متاسفانه برخی برای دفاتر پیشخوان احترام قائل نیستند و برخوردشان با  ما از بالا به پایین  است، در صورتیکه دفاتر پیشخوان دارند باری از روی دوش این ساز مان ها و ارگان ها برمی دارند.

این مدیردفترپیشخوان دولت در ادامه تاکید کرد: اکنون ساکنین و کسانی که در روستاهای اطراف ما زندگی می کنند ناچارند برای انجام خدماتی نظیر بیمه سلامت و ثبت احوال دست کم 20 کیلومتر تا تربت حیدریه بروند ، این در حالی است که از اساس، فلسفه به وجود آمدن دفاتر پیشخوان این بود که زحمت مردم را کم کرده و شرایطی به وجود بیاورند که شهروندان  ناگزیر به طی مسافت های طولانی  و صرف وقت و هزینه فراوان برای انجام امور اداری خود نباشند.


وی افزود: کرایه رفت و برگشت برای  مراجعه از اینجا به تربت حیدریه 10 هزار تومان است که مردم این نواحی باید برای دریافت یک کارت سلامت علاوه بر هزینه های مصوب بپردازند، واقعا  این مبلغ هم برای یک روستایی قابل تامل است ضمن اینکه باید یک نصفه روز خود را برای رفت و برگشت به نزدیک ترین مکانی که این خدمات را ارائه می دهند صرف کنند.



*تبصره وبیانیه چاره کار دفاتر پیشخوان دولت نیست


سلیمانی شاد همچنین درباره واگذاری خدمات از سوی سازمان ها به دفاتر پیشخوان دولت گفت: متاسفانه اکثر سازما ن ها در این زمینه طبق بخشنامه و مصوبه عمل نمی کنند  و تنها باید از سوی مسئولین و مدیران بالای دست آنها دستور صریح ، قاطع و متقنی باشد که آنها را موظف به واگذاری خدمات کند.



وی در ادامه اظهار کرد: تا زمانی که خواست و اراده واقعی مسئولان و مدیران نباشد، اوضاع دفاتر پیشخوان با تبصره و بیانیه بهبود پیدا  نخواهد کرد،بنابراین ابتدا باید نگاه آنها را نسبت به دفاتر پیشخوان و تاثیر توسعه ای آن بر روی بهبود خدمات رسانی و رضایتمندی مردم تغییر داد.

*دفاتر ICT روستایی را مدیران دفاتر تعطیل نکردند!

این مدیردفتر پیشخوان خدمات دولت  در ادامه با اشاره به روند توسعه دفاتر آس سی تی روستایی نیز توضیح داد: اوایل که این دفاتر راه افتادند التماس می کردند کسی پیدا شود و مسئولیت آن را در منطقه ای به عهده گیرد اما اکنون که این دفاتر به درآمد زایی حداقلی رسیده اند یکی یکی دفاتر را از مدیران می گیرند.


وی  با بیان اینکه  سنگ اندازی ها برای  نگه داشتن یک دفتر آی سی تی  بسیار شده است، گفت: مهمترین بهانه شان این است که می گویند شما نتوانسته اید ارباب رجوع بیاورید و برای دفاتر درآمد زایی داشته باشید ،خیلی از این بندگان خدا بدون چشم داشت و انتظار زیادی کارخود را می کردند و به حداقل درآمد خود راضی بودند اما آمدند و دفاتر شان را بستند.



*از برخورد اپراتورهای همراه راضی هستیم


سلیمانی شاد بیان کرد: حالا که کاستی ها را گفتیم انصاف این است که از همکاری ها هم بگوییم، دست کم در حوزه و بخش ما برخورد اپراتورهای تلفن همراه با دفاتر پیشخوان دولت خوب است و تا کنون  مشکل جدی  با آنها نداشته ایم و  امیدواریم  این روند همکاری در همه سازمان ها و ارگان ها وجود داشته باشد.


انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۵
 

تبلیغات

رزرواسیون دور برد آژانس جهان گشت سیرنگ

پیشخوان خدمات سفر و گردشگری

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری